Wartości odżywcze migdałów

Dla nikogo chyba nie jest tajemnicą to, że orzechy są bogate w liczne wartości odżywcze, dlatego powinny na stałe zagościć na naszych stołach. Mimo tego, że są wysokotłuszczowymi przekąskami mają zbawienny wpływ nie tylko na zdrowie, ale i na naszą urodę.

Po pierwsze, regularne spożywanie owoców częściej niż raz w tygodniu skutecznie chroni nas przed zawałem serca i udarem mózgu. Oczywiście, ochrona przed nimi jest tym większa, im więcej spożywamy tych przysmaków. Ponadto, zawierają w sobie 80% tłuszczy, ale są to tłuszcze zdrowe, które sprzyjają spadkowi złego cholesterolu w organizmie. Ponadto, w ostatnim czasie udowodniono, że regularne spożywanie orzechów posiada działanie przeciwzapalne oraz zapobiega wystąpienia cukrzycy, a w przypadku kobiet chroni je przed rakiem jelita grubego.

Poza tym, zawierają w swym składzie wysokowartościowe białko roślinne oraz błonnik oraz w zależności od rodzaju orzechów bogate są w różne witaminy i mikroelementy, w szczególności w kwas foliowy i magnez oraz w witaminę E oraz B1 i Bi, które cudownie wpływają na naszą cerę, a także wzmacniają włosy i paznokcie oraz pomagają zachować szczupłą figurę.

Z pewnością, nie można przesadzać z liczbą spożywanych orzechów, ponieważ są wysokokaloryczne, dlatego wskazane jest jedzenie kilka razu w tygodniu porcji owoców wielkości jednej garści. Trzeba także wiedzieć o tym, że orzechy, które są pakowane próżniowo, posiadają mniej wartości odżywczych, a do prażenia słonych orzeszków używa się niezdrowych tłuszczów, a co najgorsze zawierają one bardzo dużo soli. Dlatego najlepiej jest je kupować w sklepach ze zdrową żywnością, bowiem wtedy mamy pewność, że są zdrowe.

Nikt już chyba nie ma wątpliwości co do cudownego wpływu orzechów na nasze zdrowie i piękny wygląd, dlatego na stałe należy je wprowadzić do swojego jadłospisu, jednak trzeba pamiętać o tym, że w ich spożywaniu należy zachować umiar.

Orzechy włoskie